Spreker:
  Hans Bloemendaal, Sustainability Manager bij Rohde & Grahl

Innoveren in facilitaire ketensamenwerking?  

Dat kan! Met de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel om alle facilitaire dienstverleners bij de klant effectief samen te laten werken. De Facilitaire Coalitie, aangejaagd door de Facilitair Verbinder, brengt ze bij elkaar. Het resultaat? Eén team, één visie, één doelstelling en de optimale afstemming van capaciteit, planning en middelen. Elke facilitaire partner, denk aan de cateraar, de schoonmaakdienst, beveiliging en de technische dienst, blijft doen waar hij goed in is. Maar juist die onderlinge verbinding maakt dat de Facilitaire Coalitie een meerwaarde biedt voor de klant. Samen zorgen de facilitaire partners voor de beste dienstverlening; samen zijn ze het facilitaire visitekaartje.

In deze interactieve, persoonlijke sessie kunnen deelnemers zelf kiezen bij welke themagerichte 'round tables' ze aansluiten (carrouselmodel) en gaan ze in gesprek met ervaringsdeskundigen, opdrachtgevers, facilitair verbinders en facilitaire partners, die hun ervaringen met ketensamenwerking en de Facilitaire Coalitie delen. Dit zijn onder andere:

- Caroline Kwakkernaat, Operationeel Manager bij Circ 

- Irene van Gemert-van der Wal, Key Account Manager bij Renewi

- Iwan Wiegman, Key Account Manager bij Avex

- Fabienne Haas, Operationeel Manager bij Spirit Hospitality Services

Onder meer de volgende vragen komen tijdens de round tables aan bod:

•           Hoe werkt ketensamenwerking in de praktijk?

•           Waar loop je in de praktijk tegenaan?

•           Wat is de meerwaarde van een facilitaire ketensamenwerking?

•           Wat zijn voorwaarden om aan ketensamenwerking te beginnen?

•           Wat zijn de voor- en nadelen en ervaringen in de praktijk?

Sprekers:


  Diane van Dijk-Loois, Directeur Commercie & Hospitality bij CSU

 

 Bianca van Veldhuizen, Manager Transities FM Coalitie

 

 

De waarde van (facilitair en gebouwgebonden) data in de praktijk

 Over Machine Learning, Data Mining en Open Smart Building Platformen 

 

Gedurende deze sessie delen we trends en inzichten uit de bGrid data over gebouwen, de bijbehorende processen en de uiteindelijke gebruikerswaarde. Ook lichten we toe waarom een open en flexibele opbouw essentieel zijn voor de realisatie van een echt toekomstbestendig slim gebouw – en hoe je dat dan doet.

Voorbeelden en cases van bGrid uit de praktijk, inclusief bijbehorende modellen en technologie, zijn de rode draad door de sessie. Onderwerpen als AI, machine learning, data rapportage en data management zijn onderdeel van de presentatie. Op basis hiervan zullen we de waarde en de voordelen van zowel real-time als historische data worden aangetoond.

Geïnspireerd door de uitdagingen in de commerciële vastgoedsector delen we ervaringen van de afgelopen jaren. En hoe dit geleid heeft tot waardevolle data inzichten voor zowel gebouwgebruikers, facilitair managers en eigenaren.

Spreker:
  Karl van Ginderdeuren, Operations Manager bij bGrid

Gezonde werkomgeving, meer dan ooit van belang  

Een gezonde en veilige werkomgeving staat in de huidige tijd bij veel organisaties hoog op de agenda. Op basis van onder meer een milieuvriendelijk schoonmaakconcept en inzet van slimme technologie (zoals een slim softwaresysteem waarin relevante gegevens over een locatie wordt opgeslagen zoals informatie over audits, incidenten op locatie, veiligheid, trainingen, machines e.d.) zorgt Cullen Cleaning Service dat medewerkers optimaal kunnen presteren in een inspirerende, schone, duurzame en gezonde werkomgeving.

Sinds 2020 maakt Altran gebruik van de dienstverlening van Cullen Cleaning Service. Tijdens deze sessie zal Kim Burema (facilitair manager bij Altran) haar ervaring delen op het gebied van de schoonmaakdienstverlening en wat de impact is voor hun organisatie.

 

Sprekers:


  Mark Smulders, Business Development Manager bij CCS 

 

 Kim Burema, Facility Manager bij Altran Netherlands