Merlijn Ballieux

Keynote

Merlijn Ballieux is Veranderkundige en organisatie wetenschapper. Merlijn werkt al meer dan 15 jaar aan taaie verander- en sturingsvraagstukken. in 2013 heeft Merlijn de Veranderbrigade opgericht. Een adviesbureau dat organisaties, ondersteunt in het werken vanuit de bedoeling. In juli 2018 kwam het boek 'Durf het verschil te maken', dat Merlijn samen met Guido van de Wiel schreef over realistisch veranderingen in organisaties uit. Dit boek stond al 65 dagen op #1. van de managementboek top 100 in 2018 en was het best verkochte verandermanagementboek in dit jaar.

 

 

Japke-d. Bouma

Keynote
De wondere wereld van kantoren  
 

Japke-d. (Doutzen) Bouma (Arnhem, 1970) studeerde economie aan de Rijksuniversiteit Groningen, volgde de Postdoctorale Opleiding Dagbladjournalistiek aan de Erasmus Universiteit, werkte in de software en bij de Volkskrant en is sinds 1997 in vaste dienst bij NRC. Daar was ze jaren nieuwsredacteur, en schreef ze over onderwijs, openbaar vervoer en demografie. De laatste jaren schrijft ze columns over kantoor, taal, jargon en hoe we over vrouwen en mannen denken. Haar columns werden gebundeld in inmiddels zes boeken: ‘Gids voor de Kantoorjungle’ (2013 en 2019), ‘Survivalgids voor de Kantoorjungle’ (2015), ‘Uitrollen is het nieuwe doorpakken’ (2016), ‘Ga lekker zélf in je kracht staan’ (2017), ‘Werken doe je maar thuis’ (2018) en ‘Mag ik even iets tegen je aanhouden’ (2018).   

 

 

Ron Deurloo

Dagvoorzitter, Group Manager Procurement & Facilities bij Graydon

Ron Deurloo heeft ruime ervaring in Facilitair Management en Inkoop. Hij werkte na zijn studie bij meerdere organisaties in verschillende (sr-)management- en directiefuncties. Sinds november 2019 is hij Group Manager Procurement & Facilities bij Graydon.

Annette Sibma

Manager Facility Services bij ING

Annette werkt sinds 2017 bij ING in de functie van Manager Facility Services bij de afdeling ING Corporate Real Estate & Facility Services Nederland. Annette is verantwoordelijk en nauw betrokken bij het ontwerp en de ontwikkeling van het facilitair concept voor het Innovatie District Cumulus Park op basis van de Persona's en de Customer Journey.

Giuseppe Pasanisi

Portfoliomanager bij ING

Giuseppe heeft een achtergrond in de supply chain management en is in 2001 gestart bij ING als logistiek consultant.

In zijn tijd bij ING heeft hij verschillende functies bekleed gericht op de Demand & Supply chain, Customer Experience and Experience design vanuit een facilitair perspectief.

Momenteel  werkt hij als portfoliomanager bij ING Corporate Real Estate & Facility Services Nederland en is nauw betrokken bij het ontwerp en de ontwikkeling van het facilitair concept voor het Innovatie District Cumulus Park.

Irene Duyn

Programmamanager bij Cumulus Park - een nieuw innovatiedistrict in Amsterdam Zuidoost en geïnitieerd door ING

Irene werkt sinds 2004 voor ING en was hiervoor lid van het management team Global Brand Management en verantwoordelijk voor brand engagement van het ING-merk. Eerdere functies die zij binnen ING bekleedde zaten vaak op het snijvlak van strategie, transformatie en cultuur.  

Willem van Ansem

Global Lead Workplace and Travel Services bij Upfield

Willem werkt sinds 2019 bij Upfield als global lead WTS a.i. Hij is verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van en de implementatie van beide roadmaps. Hij was eerder partner bij Colliers International en nauw betrokken bij internationale sourcingsvraagstukken binnen vastgoed en FM bij o.a. AkzoNobel en FrieslandCampina.

 

 

Jolanda Maarseveen

Netherlands Service Officer Workplace and Travel Services bij Upfield

Jolanda werkt sinds 1997  bij Unilever in diverse HR rollen. Sinds juli 2018 bij Upfield binnen het Workplace & Travel Services Team; Jolanda is verantwoordelijk voor de kantoren in Nederland (Amsterdam en Rotterdam).

Wendela van Roon

European Lead Workplace and Travel Services bij Upfield

Wendela is sinds 2018 werkzaam bij Upfield. Haar focus ligt met name op de global real estate portfolio van Upfield. Voordat zij bij Upfield startte heeft zij jarenlang bij Unilever gewerkt als Travel Manager and hoofd van de afdeling Meeting & Events.

 

 

Pauline Bron

Customer Experience Manager & Gastvrijheid bij NS

Pauline werkt sinds 2011 bij NS, eerst vanuit een onderzoeksrol en de afgelopen 3 jaar in een customer experience-rol. Pauline heeft vanuit deze rollen de basis gelegd voor de eerste customer journey over de emotionele behoeften en wensen van klanten en ze heeft aan de wieg gestaan van visievorming t.a.v. customer experience bij NS. Pauline heeft deze visie bovendien vertaald naar het Gastvrijheidsdomein en deze succesvol geïmplementeerd in de praktijk bij medewerkers met direct klantcontact: er is echt een brede, positieve verandering merkbaar.

Stephan van Slooten

Partner bij Altuïtion

Stephan werkt sinds 2008 bij Altuïtion, een leidend Experience Management-consultancybureau in Nederland. Altuïtion helpt organisaties uit te groeien tot 9+ organisatie, waarbij de klant- en medewerkersbeleving altijd centraal staan. Naast zijn werkzaamheden bij Altuïtion treedt Stephan met grote regelmaat op als spreker en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is co-auteur van de bestsellers 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare'​ en 'Klanthelden® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en van ‘Basisboek Customer Journey’ dat al door 18 HBO-opleidingen in het curriculum is opgenomen.

Frans Slingerland

General Manager Real Estate en Facility Management bij Royal FloraHolland

Frans Slingerland is sinds september 2017 werkzaam als General Manager Real Estate & Facility Management bij Royal FloraHolland in Aalsmeer. Van 2009 tot augustus 2017 was hij directeur Facilitair Bedrijf & Inkoop bij het UWV. Daarvoor werkte hij in diverse facilitaire en inkoopfuncties bij organisaties als CIZ, Hagemeijer, Telfort/BT en Fokker Aircraft. 

Robin Eman

Head of Facility Management bij Triodos Bank
 

Robin Eman is sinds april 2019 Head of Facility Management bij Triodos Bank. Daarvoor vervulde hij diverse facilitaire managementfuncties bij onder meer het GVB, Waterland Ziekenhuis en psychiatrisch ziekenhuis Altrecht. 

 

Froukje Terpstra

Adviseur bij TwynstraGudde

Froukje Terpstra is adviseur bij TwynstraGudde. Ze voert diverse adviesopdrachten uit binnen zowel de profit als non profit. Ze is betrokken bij diverse verandertrajecten op het gebied van huisvesting, vastgoed en facility management, zoals de transitie naar een nieuwe werkomgeving of het formuleren van een sourcingstrategie.

 

Nils Bonder

directeur van BAM Concernhuisvesting

Nils Bonder is directeur van BAM Concernhuisvesting. Zijn achtergrond ligt in de gebouwde omgeving: Vastgoed, Bouwprojectmanagement en Beheer & Onderhoud. In deze technische en zakelijke omgeving is het zijn overtuiging dat het de mensen zijn die het verschil maken.

 

Hans Bloemendaal

Sustainability manager bij Rohde & Grahl

Hans Bloemendaal is als sustainability manager bij Rohde & Grahl (onderdeel van Nowy Styl Group) verantwoordelijk voor het duurzaamheidsbeleid en het verder ontwikkelen van circulariteit binnen de organisatie en de samenwerking met partners die zich bezighouden met allerlei vormen van circulaire dienstverlening.

 

Diane van Dijk-Loois

Directeur Commercie & Hospitality bij CSU

Diane van Dijk is Directeur Commercie & Hospitality bij CSU. Ze is onder andere verantwoordelijk voor Hospitality, National Accounts, Branchemanagement, Transitiemanagement, FM Coalitie en Business Development.

Bianca van Veldhuizen

Transitiemanager FM Coalitie bij CSU

Bianca van Veldhuizen is Transitiemanager FM Coalitie bij CSU. Ze is de verbindende schakel tussen de klant en de facilitaire leveranciers en begeleidt bij grote en kleinere opdrachtgevers de transitie naar de FM Coalitie.

Mark Hartmans

Directeur Business Development bij Albron

Mark is verantwoordelijk voor de groei van Albron. Hij heeft een brede achtergrond in marketing, inkoop en business development. Hij houdt zich vooral bezig met innovaties met maatschappelijke relevantie, zoals het verduurzamen van de voedselketen, personalised food en een gezonder en meer plantaardig aanbod.

 

 

 

 

Karl van Ginderdeuren

Operations Manager bij bGrid

Karl van Ginderdeuren heeft meer dan 9 jaar ervaring in de bouwsector. Met een ruime ervaring in consultancy voor gebouw gebonden installaties, internationale projecten en cross culture teams bouwt hij met bGrid verder aan de professionalisering en schaalbaarheid van de oplossing. Zijn kracht is te vinden in de eenvoud en pragmatische aanpak. Karl is momenteel nauw betrokken bij het project The Circle voor Zürich airport

Mark Smulders

Business Development Manager bij CCS

 

 

Kim Burema

Facility Manager bij Altran Netherlands